رویداد جام جهان نما امروز خبرنامه گویا پایگاه اطلاع رسانی نیروهای ملی مذهبی
 

Saturday, March 29, 2003

واضح ترین تغییر پنتاگون دراستراتژی جنگی در نه روزی که از حمله به عراق گذشته است ، با صدو سی هزار نفر نیرو به منطقه روی خواهد داد. صد هزار نفراز این عده را نیرو های آماده به خدمت ارتش و سی هزار نفر از لشگر چهارم پیاده نظام امریکا تشکیل خواهد داد.
برخی اخبار در مطبوعات آمریکایی به اختلاف در وزارت دفاع آمریکا ،بین جناح ژنرال نومن شوارزکف –از فرماندهان جنگ سال 91 که در کنار پاول ار طراحان اصلی استراتژی های عملیاتی بود- و جناح رامسفلد در کمیت نیروهای اعزامی به منطقه اشاره می کنند. بر این اساس رامسفلد و همفکرانش بر این گمان بودند که با همین تعداد اندک نیرو های موجود قادر به شروع و به نتیجه رساندن جنگ خواهند بود حال آنکه جناح شوارزکف معتقد بودند که باید نیروهای به نسبت بیشتری عازم منطقه شوند.
با اتخاذ تصمیم اخیر گمان می رود که طیف اخیر توانست وزیر دفاع امریکا را متقاعد کند که 250هزارنیروی آمریکایی و نیز 45 هزار سرباز انگلیسی فعلی برای ادامه جنگ کافی نبوده است و او را وادار کند تا نیروی تازه نفس خود را از تگزاس، کلورادو و نیز پایگاهی درآلمان برای اعزام به عراق فراخواند.
سی هزار نفر نیروی لشگر چهارم تا آخر هفته به منطقه خواهد رسید ولی انتقال تجهیزات و صد هزار نفر باقیمانده احتمالا زمان بیشتری خواهد گرفت و به مرور منتقل خواهند شد. به این ترتیب میزان نیروهای حاضر در منطقه به میزان پنجاه درصد افزایش خواهد یافت ونیز با اعزام بخش اعظم این نیرو ها به محل های مهم درگیری در عراق ، تعداد نیرو های خط مقدم دو برابرخواهد شد. با جایگزین شدن این نیروها با لشگر سوم پیاده که به دلیل خستگی و نیز تلفات به نسبت زیاد به عقب منتقل می شود ، محاصره ی بغداد ظرف چند روز آینده شروع خواهد شد.

Comments: Post a Comment
 
ای خداوندان ِ ظلمت شاد!
از بهشت ِ گند ِتان مارا
جاودانه بی نصیبی باد!

احمد شاملو

ارتباط


وبلاگ ها

links

جستجو در این وبلاگ