رویداد جام جهان نما امروز خبرنامه گویا پایگاه اطلاع رسانی نیروهای ملی مذهبی
 

Friday, March 21, 2003

خبر ها حاکی از به اهتزاز در آمدن پرچم آمریکا در شهر ام القصر دارد. فرماندهان آمریکایی و انگلیسی تاکید کرده اند
که در جریان تصرف این شهر ونیز بندر فاو با مقاومت اندکی روبرو بوده اند .یروز سخنگوی نیروهای انگلیسی حاضر در منطقه ادعا کرده بود که اگر جنگ به همین روال ادامه یابد تا سه یا چهارروزآینده بغداد خواهند بود.
خبر نگار سی ان ان در بغداد از سردرگمی مقامات عراقی خبرداده است. رامسفلد هم تاکید کرده بود که مقامات عراقی کنترل خود بر کشور را از دست داده اند. یک مقام دیگر آمریکایی گفته است آنان برای ورود به بصره تا فراهم شدن شرایط مساعد از لحاظ جو عمومی حاکم بر ساکنین بصره صبر خواهند کرد.
تمام اینها از برنامه ی حساب شده و منظم آمریکا برای جنگ حکایت می کند. حرکت توام با صبر و تامل و تلاش فروان
برای هدف قرار دادن اهداف نظامی و کاهش تلفات غیر نظامی - که بمب های الکترونیکی و مشک های کروز با دقت 10 متر مربع کمترین ابزار تحقق آنها خواهد بود جزئی از این نقشه حساب شده است.با شروع حملات شدید هوایی و موشک باران بغداد و نیز موصل و کرکوک در شمال عراق ، از ساعاتی پیش ،بخش مهم و اساسی حملات آمریکا شروع شده است.
حال تحلیل گران گرانمایه سیما -که عمدا یا سهوا دوست می دارند در هوای 50 سال پیش تنفس کنند- بنشینند از باتلاق ویتنام سخن بگویند . بی جهت نیست که همواره دستگاه دیپلماسی ایران در تشخیص برنده و بازنده ی درگیرهای مهم و تاثیر گذار بین المللی تبحر فراوان داشته است. حافظه هوشیارتان فراموش نکرده است که چگونه بزرگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی - که اتفاقا بسیار ادعای تحلیل و تجربه کار سیاسی شان می شود- از مذاکره با طالبان سخن گفته بودند در حالی که هفته بعد نیرو های اتحاد شمال با پشتیبانی حملات سنگین هوایی جبهه ی متحد امریکا در قندهار بودند.

Comments: Post a Comment
 
ای خداوندان ِ ظلمت شاد!
از بهشت ِ گند ِتان مارا
جاودانه بی نصیبی باد!

احمد شاملو

ارتباط


وبلاگ ها

links

جستجو در این وبلاگ