رویداد جام جهان نما امروز خبرنامه گویا پایگاه اطلاع رسانی نیروهای ملی مذهبی
 

Friday, July 25, 2003

از همان تغییر فاز ِ نوع ِ رفتار انگلیسی ها که سفر اخیر جک استراو نمود پیدا کرده بود ، پیدا بود که کشتی‌بان را سیاستی دگر آمده است.حالا هم با پیش‌شرط‌هایی که اتحادیه اروپا برای جمهوری اسلامی گذاشته است (مساله‌فلسطین٬حمایت از تروریسم ٬ سلاح‌های هسته‌ای و حقوق بشر) و نیز ضرب العجل کوتاه مدت تا سپتامبر ٬ وضع وخیم‌تر شده و احتمال تیره شدن روابط ایران و اروپا بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

میان شرایط فعلی با سال‌های پایانیِ رژیم شاه ٬ از نظر نوع برخود اروپاییان و به خصوص موضع جیمز کالهان نخست وزیر وقت انگلیس و سران آن کشور در کنفرانس گالو شباهت جالبی وجود دارد. تغییر سیاست دولت‌های اروپایی که در قالب تغییر استراتژی و فشار های سنگین بر دولت شاه ٬ اعمال شده بود ، تاثیر مهمی بر وقایع بعدی گذاشت و نشانه و نمایی روشن از آنچه در آینده رخ داد ، به شمار می رود.
سیگنال‌هایی که ابتدا انگلیس و اکنون اروپاییان به اتفاق- بعد از آن موضع نسبتا مخالفت‌آمیز با آمریکا- برای حاکمیت جمهوری اسلامی ارسال می کند، باید جدی گرفته شود - چنان که برمی آید ، جدی هم گرفته شده - ولی « راه حل بحران » بعید است در دست حاکمان باشد .

Comments: Post a Comment
 
ای خداوندان ِ ظلمت شاد!
از بهشت ِ گند ِتان مارا
جاودانه بی نصیبی باد!

احمد شاملو

ارتباط


وبلاگ ها

links

جستجو در این وبلاگ