رویداد جام جهان نما امروز خبرنامه گویا پایگاه اطلاع رسانی نیروهای ملی مذهبی
 

Monday, July 28, 2003

آیت الله جنتی در نماز جمعه دو هفته پیش تهران :
اینکه می گویند این علی از فروش کارخانه‌های خودروساز سهم می برد مثل این است که بگویند آن علی نماز نمی خواند.


عباس عبدی:
يك بار با بازجوي بند دال صحبت مي‌كردم، درباره مسائل كشور بود، ... به او گفتم من فقط يك بار خارج از حاكميت رفتار كرده‌ام، پرسيد، منظورت مناظره با روزن است؟ گفتم خير، آنكه در چارچوب بود، دفاعيه دادگاه علني من كلاً خارج از چارچوب نظام بود، بهتر است كمي عجله نكني تا يكي، دو سال بعد متوجه شوي كه چگونه آن دفاعيه به مفهوم خروج از حاكميت بود. ولي اين خواست حكومت بود وتقريباً كليه تعلقات خاطرم را نسبت به حكومتي كه نزديك به سه دهه برايش فعاليت كرده‌ام قطع كرده است.


محسن آرمین:
آنچه درباره خانم زهرا كاظمي پيش آمد نتيجه روند و رويكرد ناصوابي است كه قاضي مرتضوي* و همفكران و حاميانش در دادستاني و پيش از آن در برخي محاكم بنا نهاده‌اند.

هر حركتي را توطئه ديدن، در هر ماجرايي به دنبال جاسوس و نقشه سرنگوني گشتن، مطبوعات و فعالان سياسي و صاحبان انديشه مخالف را عامل بيگانه و وابسته به خارج پنداشتن، احساس فعال مايشائي كردن و موازين و حدود قانوني را زير پا گذاشتن، اقتدار نظام را در اعتراف‌گيري از بازداشت‌شدگان و انجام مصاحبه‌هاي تلويزيوني آنچناني ديدن، مشخصه‌هاي آشكار اين روند ناصواب و اموري آشنا براي همگان است. بر اساس اين رويكرد غلط بوده است كه بايد از آشوب‌هاي اوايل تيرماه، خط جاسوسي و ارتباط با بيگانه و دست داشتن احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب و حتي نمايندگان مجلس و بخش‌هايي از دولت به دست آيد، اعترافاتي كه از دانشجويان بازداشت شده اخذ شده نتيجه همين نگاه است.



-------------------
* « قاضی مرتضوی» را دراین نوشته‌ي آرمین نماد و سمبل چیز دیگری بدانید!

Comments: Post a Comment
 
ای خداوندان ِ ظلمت شاد!
از بهشت ِ گند ِتان مارا
جاودانه بی نصیبی باد!

احمد شاملو

ارتباط


وبلاگ ها

links

جستجو در این وبلاگ